Gym - Gruppträning - Massage - Rehabilitering
Träning för alla!

Gruppträning  


Core Complete
Tuff styrketräning i grupp för kroppens kärna (mage, rygg, bål och bäckenmuskulatur). Lär dig bygga en stabil kropp med bra hållning och balans. Du använder både kropp och redskap som motstånd. Några av de redskap du kommer använda är kettlebell, viktplattor, stora balansbollar, flow tonicplattor och foamrollers.

Core Grund 
En enklare form av denna träning som passar äldre eller nybörjare.



 

Funktionell Fys
Vi tränar hela kroppen. Du tränar upp din kondition, styrka, balans och axel/bålstabilitet på ett kul och utmanande sätt. Träningen är varierad och du kommer få testa olika träningssystem som t.e.x intervallträning, tabataintervaller eller cirkelstyrka. En del av passet läggs på teknikträning och korrektiva övningar för att förbättra dina rörelsemönster. Vi använder både redskap, som t.ex. kettlebells, viktskivor, slyngor, slamballs, BOSU, balansbollar och glidplattor och även egna kroppen som belastning.

 


Pilates
Är en effektiv träningsform där du bygger upp och stärker bålens muskulatur. Stor fokus på andning och kontroll. Förutom din egen kroppsvikt använder vi på vissa pass även redskap. För dig som önskar grunderna rekommenderar vi Pilates Grund.

Våra olika nivåer
Pilates Grund 
Pilates 
Pilates flow med inslag av Garuda 



Qigong och rörelseträning
Lågintensiv träningsform för fysisk och mental balans. Vi kombinerar andning, kroppshållning, koncentration och rörelseenergi.


Artrosgrupp
Ett träningspass som är nivåanpassat för dig med artros i knä eller höftled. Stationsträning för att förbättra styrka, kondition och balans. Ett pass för alla, även om du inte gått hos sjukgymnast här.

 

 


 

MediYoga (Medicinsk Yoga)
Medicinsk yoga innefattar inkännande mjuka kroppsövningar. Effektiva andnings- och koncentrationstekniker, djupavslappning, meditation samt mantran. Har Du svårt att utföra övningen på golvet går det bra att sitta på en stol. Hitta kroppens självläkningssystem och din inre balans.

MediYoga forts.
Här vill vi att du kan grunderna i MediYoga. Passen utvecklas under terminens gång och blir mer fysiskt krävande. Samma upplägg med effektiva andnings och koncentrationstekniker, djupavslappning, mantran och meditationer.