Gym - Gruppträning - Massage - Rehabilitering
Träning för alla!

Gruppträning  


Core Complete
Tuff styrketräning i grupp för hela kroppen där du blir ordentligt trött och utmanad. Mycket fokus på funktionella coreövningar för kroppens kärna (mage, rygg, bål och bäckenmuskulatur) vilka ger dig styrka som du har nytta av i din vardag. Både kropp och redskap används som motstånd. Du bör ha en viss kroppskontroll och grundstryrka samt tränat förut. 

Core Grund 
En enklare form av denna träning som passar äldre eller nybörjare.



 

Funktionell Fys
Ett tufft pass där du tränar upp din kondition, stryka, balans, rörlighet och axel/bålstabilitet på ett kul och utmanande sätt. Träningen är varierad och kan innehålla både styrkedelar, konditionsdelar och/eller cirkelstyrka och kan anpassas efter din egen nivå. Vi använder både egna kroppen och redskap som belastning. Träning för hela kroppen som resulterar i förbättrad funktionell styrka och en starkare kropp.

 


Pilates
Är en effektiv träningsform där du bygger upp och stärker bålens muskulatur. Vi kombinerar styrka, stabilitet, rörlighet och balansträning. Stor fokus på andning, koordination och kontroll. Förutom din egen kroppsvikt använder vi på vissa pass även redskap. Pilates är exceptionell med sin noggrannhet och sitt fokus på kroppsmedvetenhet vilket gör att du får snabba resultat av träningen och märker skillnad redan efter några få gånger. Förbättrar din balans, hållning, koordination och cirkulation. För dig som önskar grunderna rekommenderar vi Pilates Grund.

Våra olika nivåer:
Pilates Grund - Rekommenderas för dig som vill lära dig 
grunderna i Pilates. Passar dig som är nybörjare. 
Pilates flow med inslag av Garuda - Pilates med flödande rörelser hämtade från b.la. dans och yoga. Passet kräver lite mer koordination då flera övningar sätts ihop till en serie. 



Qigong och rörelseträning
Lågintensiv träningsform för fysisk och mental balans. Vi kombinerar andning, kroppshållning, koncentration och rörelseenergi. Passet innehåller kreativa rörelseflöden med mycket fokus på utmanande balanskombinationer och är energi och cirkulationsfrämjande. Avslutas med avspänning. En behaglig och rolig träningsform som alla kan utöva.


Artrosgrupp
Ett träningspass som är nivåanpassat för dig med artros i knä eller höftled. Stationsträning för att förbättra styrka, kondition och balans. Ett pass för alla, även om du inte gått hos sjukgymnast här.

 

 


 

MediYoga (Medicinsk Yoga)
Medicinsk yoga innefattar inkännande mjuka kroppsövningar. Effektiva andnings- och koncentrationstekniker, djupavslappning, meditation samt mantran. Har du svårt att utföra övningen på golvet går det bra att sitta på en stol. Hitta kroppens självläkningssystem och din inre balans. Passet fokuserar på andningen för att du ska hitta lugnet i kroppen!

MediYoga forts.
Här vill vi att du kan grunderna i MediYoga. Passen utvecklas under terminens gång och blir mer fysiskt krävande. Samma upplägg med effektiva andnings och koncentrationstekniker, djupavslappning, mantran och meditationer. Även här kan du sitta på stol.